אם קיבלתם החלטה לחשוב על העתיד ולעשות ביטוח סיעודי, דעו שאכן קיבלתם החלטה נבונה. אין לדעת מה יוליד יום, אך כן ניתן לדעת שאם תזדקקו יום אחד לסיוע צמוד, אינכם רוצים ליפול כנטל על המשפחה. לא מבחינת סיוע צמוד ולא מבחינה כלכלית. עם זאת, לא מעט אנשים מעידים שברגע האמת, כאשר מבקשים להפעיל את הביטוח הסיעודי, מגלים שלמרות שלאורך השנים שילמו כנדרש, שקל לא זורם לחשבון הבנק, ואף מגוון טענות שנשמעות מקצועיות מובילות לחוש שנלחמים מול טחנת רוח. אז אם הגעתם למצב שבו מתמודדים מול חברת הביטוח ואם מבקשים מראש לדעת מה עושים כאשר מגיעים למבוי סתום, מוזמנים לעבור על מספר טיפים חשובים שנוגעים לזכויות הביטוח שלכם.
להשיג את שמגיע מטעם ביטוח לאומי
ראשית חשוב לדעת שמי שהגיע למצב סיעודי זכאי לקבל תמיכה מטעם המדינה, מטעם ביטוח לאומי, ופה מדובר בגמלת סיעוד. לשם כך נדרשים לעמוד במגוון תנאים רפואיים. בהתאם לממצאים מוחלט האם להעניק גמלת סיעוד זמנית (כאשר צפוי שיפור במצב התפקודי), גמלת סיעוד כספית (עבור העסקת מטפל, אם כי אין זה הכרחי), סבסוד ייעודי עבור שהייה במוסד טיפולי וכדומה. עם זאת, סיוע מטעם ביטוח לאומי לרוב אינו מספק, עובדה שמובילה לעשות ביטוח משלים, ופה נציין שהמציאות הלא נעימה היא שבהחלט יש מקרים שבהם יש צורך לפנות לעורך דין לתביעות סיעוד, פשוט כי למרות שהקצבה אמורה להיכנס, בפועל זה לא קורה.
כל מה שחשוב לדעת לפני שסוגרים ביטוח סיעודי
הרבה פעמים אם יודעים להתנהל כראוי לפני שסוגרים ביטוח סיעודי, ברגע האמת ההתנהלות הרבה יותר חלקה – הכספים מועברים ללא עיכובים מיותרים. מה אם כן נדרש לעשות? ובכן לעיתים לפני שחותמים על הטפסים שווה לערוך הערכה קוגניטיבית מול איש מקצוע (למשל פסיכיאטר), וזאת כדי שברגע האמת חברת הביטוח לא תוכל לטעון שבמעמד החתימה המבוטח לא היה כשיר קוגניטיבית.
עומדים לתבוע את חברת הביטוח? כך תמזערו בעיות!
אם אכן מגיעים למצב סיעודי ומבקשים להפעיל את הביטוח, חשוב להקפיד על 2 כללים. ראשית יש להכין תיק מסודר שכולל את סך המסמכים הרפואיים שנוגעים לתקופה של 3 שנים אחורה (לפחות), כולל חוות דעת, ממצאים רפואיים וכדומה – כל מה שעשוי להיתפס כרלוונטי. את התיק יש להכין באופן שמקל על ההתמצאות, ועל כן סדר כרונולוגי והדגשת מסמכים מרכזיים בהחלט מומלצת. מהו הדבר השני שמומלץ לעשות? לעיין מחדש בתנאי הפוליסה. חשוב להבין מהי דורשת ועל מה חתמתם, כך שאם מנסים "לסבן" אתכם, תהיו הרבה יותר חדים ולא תמהרו להשלים עם גזר הדין – עם הסירוב.
3 דגשים חשובים
לסיכום נציין מה חשוב לדעת בכול הנוגע למימוש הזכויות מול חברת הביטוח. ראשית נציין שאם חברת הביטוח מערימה קשיים, אין למהר להיבהל, אלא יש להבין שמדובר בתגובה אוטומטי ("שיטת מצליח"), כך שמוטב לקבל סיוע של עורך דין שבקיא במימוש תביעות סיעוד. היו בטוחים שהוא כבר יידע מה לומר ואלו מסמכים להציג, כדי לגרום לחברת הביטוח להתקפל. דבר שני שחשוב לדעת הוא שגם אם המבוטח נפטר, והוא אכן היה סיעודי בשנים האחרונות לחייו ובמקביל לא קיבל שום סיוע מטעם הביטוח, עדיין ניתן להגיש תביעה במקומו ולקבל את התגמולים שהיו מגיעים לו עבור שלושת השנים האחרונות. מהו הדבר השלישי שמוטב לדעת? שכל עוד הפוליסה נחתמה לאחר שנת 2002, מהרגע שמועברים התגמולים מצד חברת הביטוח, אין צורך להמשיך לשלם פרמיות חודשיות, שלא יעבדו עליכם.
בהצלחה!